Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Profesionální image lékárníka a jeho vliv na spokojenost zákazníků
Váňová, Kateřina ; Macurová, Jana (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
Cílem předkládané bakalářské práce je uvést základní principy formování image profesionálního pracovníka a podat obraz o tom, jaký má vliv na úspěšnost podnikání a na zákazníky. Zaměřuje se na identifikaci osobnostního profilu úspěšného lékárníka včetně doporučení kvalifikovaných firem v oblasti školení, zabývajících se touto problematikou.
Kulturní standardy a jejich vliv na obchodní jednání - případová studie Čína
Svobodová, Kateřina ; Maitah, Mansoor (vedoucí práce) ; Malec, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na vliv kulturních standardů na obchodní jednání se zaměřením na Čínu. V práci byly použity deskriptivní a komparativní metody zkoumání. První část práce pojednává o kultuře jako takové, poskytuje vymezení pojmů jako kultura, kulturní relativismus nebo organizační kultura. Dále poskytuje rozdělení některých specifik kultury a stručný popis historie a jejího vývoje. Následně obsahuje podrobné popsání teorie dimenzí kultury podle Geerta Hofstedeho, která se skládá z pěti částí a to vzdálenost moci, kolektivismus versus individualismus, maskulinita versus femininita, vyhýbání se nejistotě a dlouhodobá orientace. Ve druhé části se nachází aplikace výše zmíněných dimenzí na čínskou kulturu. Dále jsou evedeny specifické rysy čínské kultury, jako jsou například mianzi neboli tvář, guanxi neboli konexe a také jsou popsány některé aspekty obchodní etikety se zvláštním zaměřením na jednání v Číně. Praktická část dokazuje, že čínská kultura hraje významnou roli při obchodním jednání s čínskými partnery.
Znalost čínské obchodní etikety: přínos pro zahraniční korporace
Huang, Leo
Čínská ekonomika je jednou z nejdynamičtějších a nejrychleji rostoucích ekonomik na celém světě. Dokazuje to fakt, že se tamní ekonomický výkon za posledních třicet let takřka zdesetinásobil a nyní zaujímá první místo, co se týče velikosti (měřeno podle absolutní výše HDP). Díky tomuto fenoménu expandují zahraniční korporace jak v působnosti, tak i výrobou na čínský trh. Pro Čínu je charakteristická tradiční vztahová ekonomika, která klade důraz na harmonii mezi lidmi a morální hodnoty. Tyto prvky definují jakousi unikátní podnikatelskou kulturu, již můžeme nazvat čínskou obchodní etiketou. Předmětem závěrečné práce je zkoumání jednotlivých principů této etikety a jejího vlivu na úspěšný vstup do čínské podnikatelské sféry. Práce dále rozebírá jak zahraniční podniky vnímají čínský trh jako možnost pro svůj růst a řeší otázku, zda má smysl znát jednotlivé prvky čínské obchodní etikety k úspěšnému navázání nových obchodních vztahů.
Profesionální image lékárníka a jeho vliv na spokojenost zákazníků
Váňová, Kateřina ; Macurová, Jana (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
Cílem předkládané bakalářské práce je uvést základní principy formování image profesionálního pracovníka a podat obraz o tom, jaký má vliv na úspěšnost podnikání a na zákazníky. Zaměřuje se na identifikaci osobnostního profilu úspěšného lékárníka včetně doporučení kvalifikovaných firem v oblasti školení, zabývajících se touto problematikou.
Vietnamské kulturní standardy a jejich vliv na život Vietnamců v ČR
Nguyenová, Zuzana ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Práce se zaměřuje na vietnamskou kulturu z pohledu modelu kulturních dimenzí Geerta Hofstedeho a zároveň popisuje její vývoj a faktory, které ji utvářely. Důraz je kladen na vietnamskou obchodní etiketu, jenž se snaží zahrnout doposud objevené poznatky ohledně vietnamského způsobu myšlení a jednání. Pozornost je dále věnovaná charakteristice vietnamské menšiny na území ČR, zpracování statických dát týkajících se této menšiny a zhodnocení míry její integrace. Cílem vlastního výzkumu je odhalit kulturní odlišnosti vietnamské a české společnosti a popsat vliv českého prostředí na původní kulturní hodnoty a zvyky příslušníků vietnamské menšiny v ČR.
Cultural and business specifics - Japan
Božeková, Barbora ; Odehnalová, Jitka (vedoucí práce) ; Menšíková, Kamila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá kulturními a obchodními specifiky Japonska. Úvod práce přibližuje zemi z geografického, demografického, politického či kulturního hlediska. V další části autorka charakterizuje japonský trh nejen z ekonomického pohledu, ale pozornost je věnována i kulturním aspektům japonského trhu a jeho současným trendům. Následně je charakterizován průběh obchodního jednání a obchodní etikety v Japonsku. Druhá část práce klasifikuje kulturní odlišnosti mezi ČR a Japonskem pomocí Hofstedeho dimenzí. Poznatky plynoucí z nich byly porovnávány s výsledky vlastního výzkumu. Výzkum byl proveden pomocí dotazníku, jehož cílem bylo porovnat a analyzovat změny v postojích a chování Japonců za poslední desetiletí.
Zvláštnosti podnikatelského prostředí, obchodní a kulturní zvyklosti regionu Rhone-Alpes
Zemková, Hana ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Štemberk, Jan (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je analyzovat podnikatelské prostředí a zachytit specifika obchodního jednání a kulturní zvyklosti francouzského regionu Rhône-Alpes a také zjistit, zda je region vhodný pro vstup českých podnikatelů na trh. Výsledná práce by mohla sloužit jako příručka pro potenciální investory, podnikatele a obchodní zástupce. Vlastní text je členěn do sedmi kapitol. Úvodní kapitola podává základní přehled o regionu z hlediska administrativního, geografického, demografického a historického. Druhá kapitola analyzuje ekonomické prostředí, průmysl, zemědělství, infrastrukturu, cestovní ruch a zahraniční obchod regionu. Obsahem třetí kapitoly je zhodnocení technologického prostředí, které má v regionu velmi významné postavení. Čtvrtá kapitola se soustředí na obchodní zvyklosti a etiketu a na kulturní specifika, jejichž porozumění je důležité pro úspěšnou obchodní spolupráci. Pátá kapitola hodnotí atraktivitu podnikatelského prostředí a uvádí jeho silné a slabé stránky. Šestá kapitola se věnuje spolupráci mezi Českou republikou a regionem. Poslední kapitola obsahuje dotazník a výsledky dotazníkového šetření. Práce čerpá z českých i zahraničních knižních a internetových zdrojů, statistik a indexů mezinárodních organizací a je doplněna o informace pana Martina Dytrycha z Francouzsko-české obchodní komory a osobní zkušenosti podnikatelů.
Obchodní jednání s partnerem ze Singapuru
Vůjtěchová, Petra ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Práce nazvaná Obchodní jednání s partnerem ze Singapuru má za hlavní cíl přiblížit toto teritorium, jako potenciálního obchodního partnera. Obsahuje jak geografické, demografické, tak i praktické poznatky o tomto ostrovním státě. Převážná část je věnována průběhu a zvyklostem obchodního jednání se singapurskými obchodníky.
Zvláštnosti podnikatelského prostředí, obchodní a kulturní specifika Mali
Hudečková, Anna ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. První kapitola se věnuje základním informacím o Mali, tedy geografii, historii státu, národnostnímu složení a maliské kultuře. Druhá kapitola, Podnikatelské prostředí Mali, obsahuje analýzu ekonomického vývoje země, politického systému, hlavních problémů ekonomiky a podmínek pro podnikání v zemi. Třetí kapitola, nazvaná Obchodní zvyklosti, se zabývá kulturními a obchodními zvyklostmi. Poslední kapitola rozebírá vztahy České republiky a Mali a rovněž uvádí případné příležitosti pro jejich další rozvoj.
Obchodní a kulturní zvláštnosti Barmy
Tomková, Markéta ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je nastínit průběh obchodního jednání v Barmě, základy obchodní etikety a kulturní specifika země a dále ověřit hypotézu, zda jsou natolik odlišné od našich zvyklostí, aby zabránily vzájemné komunikaci a obchodnímu vyjednávání mezi občany České republiky a Barmy, anebo tyto záležitosti výrazně zkomplikovaly. Výsledná práce by měla sloužit jako komplexní příručka budoucím investorům, podnikatelům, obchodním zástupcům i dalším lidem, kteří se chtějí o této zemi dozvědět něco bližšího. Vlastní text je členěn do čtyř kapitol, přičemž úvodní kapitola rozebírá základní charakteristiky země, jako je historie, geografie, demografie, administrativně-správní členění země a současná politická situace. Druhá kapitola se blíže soustředí na stav barmské ekonomiky a obchodním vztahy s Českou republikou s důrazem na základní podmínky uplatnění českého zboží na místním trhu. Obsahem třetí kapitoly je analýza obchodních zvyklostí a etikety a poslední kapitola se zaměřuje na specifické rysy barmské kultury, jejichž bližší poznání vytváří základní předpoklad pro pochopení povahy zdejších obyvatel a navázání úspěšných obchodních vztahů. Práce vychází z českých i zahraničních knižních a internetových zdrojů, statistik mezinárodních organizací, postřehů průvodkyně Radky Tkáčikové, osobních zkušeností zahraničních podnikatelů působících v Barmě a informací poskytnutých Ing. Ivanem Chválnym ze Zastupitelského úřadu ČR v Bangkoku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.